Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Toplumsal Problemlerinin Çözümünde Trız Yaklaşımı

Toplumsal Problemlerinin Çözümünde Trız Yaklaşımı
Bu eğitim programı, siyasetçilerin ülke problemlerini çözmede yaratıcı düşünme ve inovasyon becerilerini geliştirmeyi ve TRIZ metodolojisiyle farklı ve etkili çözümler üretmeyi hedefler.

Başvuru İçin Tıklayınız

Toplumsal Problemlerinin Çözümünde Trız Yaklaşımı

Online İnteraktif Eğitim

Eğitimin Hedefi

TRIZ (Teoriya Resheniya Izobretatelskikh Zadatch), yani "Theory of Inventive Problem Solving," Sovyet bilim insanı ve mühendis Genrich Altshuller tarafından geliştirilen bir problem çözme metodolojisidir. Temel amacı, sistematik bir yaklaşımla yenilikçi fikirler ve çözümler üretmektir. TRIZ, farklı sektörlerde ve alanlarda karşılaşılan karmaşık problemleri çözmek için kullanılır.

TRIZ metodolojisi, birçok patent analizi ve teknik ve sosyal problemlerin çözme durumu üzerinde yapılan incelemeler sonucunda oluşturulmuştur. Bu çalışmalar sonucunda, farklı sektörlerdeki problem çözme süreçlerinde ortak yasalar, eğilimler ve prensipler belirlenmiştir. Bu evrensel prensipler, herhangi bir sorunla karşılaşıldığında uygulanabilecek rehberlik sağlar.

Bu eğitim programı, siyasetçilerin ülke problemlerini çözmede yaratıcı düşünme ve inovasyon becerilerini geliştirmeyi ve TRIZ metodolojisiyle farklı ve etkili çözümler üretmeyi hedefler.

Katılımcılar, politik sorunları analiz etme, siyasi hedefleri belirleme, yaratıcı politika ve kampanya stratejileri geliştirme ve politikaların prototiplendirme ve test etme becerilerini uygulamalı olarak öğrenirler. Eğitim sürecinde örnekler, grup çalışmaları ve tartışmalar kullanılarak etkileşimli bir öğrenme deneyimi sağlanır.

Hedef Kitle

Bu eğitimin hedef kitlesi, politika ve siyaset alanında faaliyet gösteren ve politika yapım süreçlerine katkı sağlayan çeşitli profildeki katılımcılardan oluşmalıdır. Özellikle aşağıdaki gruplar, eğitim programına katılmak için uygun olabilir.

  1. Siyasetçiler: Belediye başkanları, milletvekilleri, bakanlar, politik parti liderleri ve diğer siyasi görevliler, politika yapımında etkin rol oynayan kişilerdir. Bu eğitim, siyasetçilerin yaratıcı düşünme becerilerini güçlendirmesine ve politika alanında inovatif çözümler üretmesine yardımcı olabilir. 
  2. Siyasi Danışmanlar ve Stratejistler: Siyasi kampanyaları yöneten, strateji oluşturan ve politikacılara danışmanlık sağlayan profesyoneller bu eğitime katılabilir. Yaratıcı düşünme teknikleri ve TRIZ yaklaşımı, siyasi danışmanlar ve stratejistlerin politik kampanyalarda daha etkili ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmesine yardımcı olabilir.
  3. Kamu Yöneticileri ve Bürokratlar: Kamu sektöründe çalışan yöneticiler, bürokratlar ve kamu görevlileri de bu eğitime katılabilir. Politika yapım süreçlerinde yaratıcı çözümler   üretmek, kamu hizmetlerinin daha etkin ve verimli olmasına katkı sağlayabilir.
  4. Sivil Toplum Kuruluşları ve Aktivistler: Sivil toplum kuruluşları ve aktivistler, politika ve siyaset alanında değişim ve gelişim için çalışan önemli paydaşlardır. Bu eğitim, sivil toplum kuruluşları ve aktivistlerin politika değişiklikleri için yaratıcı ve etkili stratejiler geliştirmelerine destek verebilir.
  5. Akademisyenler ve Araştırmacılar: Siyaset bilimi, politika araştırmaları ve sosyal bilimler alanında çalışan akademisyenler ve araştırmacılar da bu eğitimden faydalanabilir. TRIZ yaklaşımının politika alanındaki potansiyel kullanımını anlamak ve uygulamak, akademik çalışmalara katkı sağlayabilir.

Bu eğitim, katılımcıların farklı perspektifler ve deneyimlerle bir araya gelerek birbirlerinden öğrenmelerine ve iş birliği yapmalarına olanak tanıyan bir platform olmalıdır. Hedef kitlenin çeşitliliği, farklı bakış açılarını içeren ve zengin bir eğitim deneyimi sunabilir.

Eğitim Müfredatı

GÜN 1:

SEANS 1: TRIZ ve Toplumsal Problem Çözümünde Yaratıcı Çözümler

-  TRIZ'in temel prensipleri ve yaratıcı düşünme ile olan bağlantısı

-  Toplumsal Problemlerin çözümünde yaratıcı çözümlerin önemi ve avantajları

-  Problem çözücülerin karşılaştığı problemleri çözmede TRIZ'in potansiyel uygulama alanları

 

SEANS 2: TRIZ Metodolojisi ve Sorunların Analizi

-  TRIZ'in aşamaları: Sorunları tespit etme, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme

-  Siyasi sorunların analizi ve TRIZ yöntemleriyle farklı bakış açılarından incelenmesi

-  Kök neden analizi ve sorunların temel nedenlerinin belirlenmesi için TRIZ araçları

 

SEANS 3: İdeal Sonuç Analizi ve Politika Hedefleri

-  İdeal sonuç analizi yöntemi ve politika hedeflerinin belirlenmesinde kullanımı

-  Siyasi hedeflerin netleştirilmesi ve stratejik planlamada TRIZ'in önemi

- İdeal sonuçların nasıl ulaşılabilir hale getirileceği ve politikaların tasarlanması

GÜN 2:

 

SEANS 1: TRIZ Araçları: İnovatif Politika Oluşturma

-  TRIZ araçları ve tekniklerinin politika oluşturmada nasıl kullanılacağı

-  Politika ve kampanya stratejilerinde parametre değiştirme ve suçlama analizi yöntemleri

-  Politikacıların yeni ve yaratıcı politikalar geliştirmesini sağlayan TRIZ araçları

 

SEANS 2: Kampanya Stratejilerinde TRIZ Entegrasyonu

-  Kampanya iletişiminde yaratıcı düşünce ve TRIZ araçlarının etkili bir şekilde kullanımı

-  Politikacıların farklılaştırılmış düşünme ve çözüm odaklı stratejiler geliştirmesi

-  Yaratıcı politika ve kampanya stratejilerinin seçmenler üzerindeki etkisi

 

SEANS 3: TRIZ Prototiplemesi ve Geri Bildirim

-  Politika ve projelerin prototiplendirilmesi ve test edilmesi

-  Geri bildirim ve deneyimlerin değerlendirilmesiyle politikaların iyileştirilmesi

-  TRIZ prototiplemesinin politikacıların etkin ve hızlı çözümler üretmesine katkısı

 

SEANS 4: Uygulama ve İleriye Dönük Stratejiler

-  Katılımcıların toplumsal problemlere TRIZ yaklaşımını uygulama çalışmaları

-   Grup çalışmaları ve tartışmalar: TRIZ'in toplumsal problemlerin çözümünde potansiyel kullanım alanları

-  İnceleme oturumu: Katılımcıların çalışmalarının geri bildirimi ve değerlendirilmesi

Eğitim Yöntemi:

Eğitim online interaktif eğitim olarak zoom üzerinden gerçekleştirilecektir.

Eğitimlerimizde kesinlikle kayıt alınmamaktadır ve katılımcılarla paylaşılmamaktadır.

Sertifika:

Eğitimlerde %80 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır. Devam zorunluluğunu yerine getiren katılımcılara İbn Haldun Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından Sertifika verilecektir.

Kontenjan:

Toplam kontenjan 20 kişi olup, ilk ödeme yapan 20 katılımcı eğitime dahil edilir. Kontenjanın dolması durumunda bir sonraki programa kayıt gerçekleştirilir. Yeterli katılımcı sayısına ulaşılmadığı takdirde eğitimi erteleme yahut iptal hakkı saklıdır.

Eğitim Ücreti: 2.100 TL

Eğitim Süresi12 Saat 

Eğitmen: Prof. Dr. C. Ruhi KAYKAYOĞLU

Bireysel ve kurumsal; kariyer yönetimi, lider yönetici geliştirmek, teknik yaratıcılık (teknik kreativite), inovasyon ve Ar-Ge yönetim süreçlerini geliştirici eğitimler, problem çözme teknikleri (TRIZ, FMEA, 6 Sigma, 8D ve Shanin gibi), sıfır atık projeleri, stratejik planlama, aile şirketlerinde kurumsallaşma projeleri, eğitimleri ve danışmanlıkları, geleceği öngören firma arama konferansları ve kurumlar kurmak ve geliştirme (Ar-Ge merkezleri, Şirket Akademileri ve Üniversiteler) projeleri ile bilinen Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu, 1974 te ABD de, Blue Mound High Scholl, Illinois, U.S.A.’den Lise Diplomasını (AFS öğrencisi), Boğaziçi Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümünden, 1978 te Lisans, 1980 Yüksek Lisans, ve ABD, Lehigh University, Makina Mühendisliği Bölümünden de ,Doktora derecesini, 1984 te almıştır. 20 yıla yakın Akademik Kariyerinde 1987 de Doçent ve 1993 yılında da Prof. derecesini almıştır. Farklı Üniversitelerde; Anabilim Dalı Başkanlığı, Bölüm Başkanlığı, Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Dekanlık, Rektör Yardımcılığı ve Kurucu Rektörlük görevlerinde ve rollerinde bulunmuştur. Çok sayıda Doktora, Master Tezi ve Bitirme Ödevi yönetmiştir. 140’ı aşkın Bilimsel Eseri mevcuttur. Amerikan Hava Kuvvetleri destekli; Savaş Uçaklarında Harici Yük aerodinamiği üzerine 5 yıl bir de araştırma Projesi yönetmiştir. NATO projesi kapsamında. Imperila College ile birlikte CFD çalışmalarında bulunmuştur.

2004’de Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcılığı ve Mühendislik Fakültesi Dekanlığından ayrılarak kurduğu Aile İşletmesi ile kendi yetkinliklerine uygun proje danışmanlığı ve eğitimler veren bir şirketi hayata geçirmiştir. Halen bu şirketin Genel Müdürü’dür. Şirket; Ar-Ge ve Tasarım Merkezlerine dönük problem çözme eğitimleri, sürdürülebilirlik kapsamında inovasyon projeleri, tasarım merkezlerinin yapılandırılması, maliyet düşürme programlarının geliştirilmesi, şirket akademilerinin kurulması alanları öne çıkmaktadır.

Şirketi birçok Şirket Akademisinin başlatılmasına ışık tutmuştur. Bu akademilerden bazılarında; Kuruluş, Eğitim ve Danışmanlık çalışmalarında bulunmuş ve sistem geliştirmiştir. Örneğin; Unilever MGU Akademi, Siemens Akademi, Axa Oyak Akademi, Aras Akademi, Green Park Akademi ve Kavram Akademi oluşumlarına danışmanlığın yanı sıra, TüvTürk Akademi, Mercedes-Benz C Manager Akademi, Metro Akademi, Türkcell Akademi, Yapı Kredi Akademi, Ekol Lojistik Akademi, Mutlu Akü Akademi ve Deniz Akademi de eğitimler ve danışmanlıklar da yapmaktadır.

Birçok Yüksek Öğretim kurumunun yapılandırılması, eğitimleri ve danışmanlıklarında bulunmuştur. Sabancı Üniversitesi, Doğa ve Mühendislik Fakültesi kuruluş çalışmaları danışmanlığı, Bahçeşehir Üniversitesi, Kurucu Mühendislik Fakültesi Dekanı ve Rektör Yardımcısı, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu kuruluş çalışmaları danışmanlığı, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul Kavram Meslek Yüksekokulu kuruluş çalışmaları, İstanbul Okan Üniversitesi Danışmanlığı, İstanbul Özyeğin Üniversitesi Rektör Danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Diğer taraftan uluslararası düzeyde; Kazakistan Nur Sultan Nazarbayev Üniversitesi kurulum Danışmanlığı, Libya Tripoli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi gelişim Danışmanlığı, Kuzey Irak Soran Üniversitesi alt yapı danışmanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti European Leadership University oluşumlarında Danışman olarak görev almıştır. 2009 yılında Dünyanın en iyi üniversitesi içinde 25 tanesini ziyaret ederek Benchmark çalışmaları yapmıştır. Çok sayıda ABD üniversitesi ile temasları sürmektedir.

Ulusal ve Uluslararası Üniversitelerin Sürekli Eğitim merkezleri ile yakından işbirlikleri tesis etmiş ve 30 a yakın Sürekli Eğitim Merkezi ile koordinasyonlu projeler geliştirmiştir. Boğaziçi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (BÜYEM) danışman ve eğitimcisidir. Ayrıca Üniversite TTO ları (Sabancı, Namık Kemal Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Fırat Üniversitesi gibi) ile programlar ve ortaklıklar geliştirmektedir. Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Diğer taraftan özel sektör araştırma merkezleri eğitimleri ve kurulum danışmanlıkları vermiştir (Çalışılan Ar-Ge merkezleri: Arçelik, Arıkan, Tırsan AKrdan, Mercedes, BEKO, Eczacıbaşı, TOFAŞ, VİKO, Organik Kimya, Akdeniz Kimya, Coşkunöz, TOFAŞ, Ford, Koç Sistem, Bıçakcılar, Serkon, Otokar, Kuveyt Türk, Aselsan, Evyap, Olgun Çelik, Secant, F.I.T. ve diğerleri).

MESS ve ISO kuruluşları ile; Ar-Ge, İnovasyon, TRIZ ve Endüstri 4.0 alanlarında son 25 yıldır eğitimler yapmaktadır. ARGEMİP Ar-Ge Ve Tasarım Merkezleri platformunda Ar-Ge, İnovasyon, Ar-Ge de Hikayeleştirme, Ar-Ge de Dijitalleşme ve TRIZ eğitimleri vermektedir. AI destekli Ar-Ge Çalışmaları gerçekleştirmektedir. Ayrıca TÜBİTAK Ar-Ge ve İnovasyon Mentorudur.

2004 yılında kurduğu aile şirketi, Kaykayoğlu Innovation Group’ta, Prof. Dr. Kaykayoğlu firmalarda kurumsal ve bireysel gelişim projelerinde yer almaktadır. Firmaların İnsan Kaynakları birimleri ile yetkinlik bazlı eğitim içeriği geliştirmek, yöneticilik ve liderlik programları geliştirme projeleri ve öğrenme etkinliği için metodolojiler geliştirme konusunda çalışmaktadır. Prof. Dr. Kaykayoğlu; Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma, Şirketlerde İnovasyon Kültürü Kurma ve Ekipleri Kurma ve Yaratıcılık, Teknoloji ve Ar-Ge Yönetimi, Liderlik Geliştirme, Yönetici Becerileri Geliştirme, Gelecek Senaryoları, Geleceğin İş Modelleri, TRIZ (Hızlı Problem Çözme Tekniği), Pazarlama ve Satış Elemanlarına Yaratıcı Davranış Geliştirme gibi eğitimler de sunmaktadır.

Prof. Kaykayoglu çok sayıda işletmede Liderlik programlarının başlatılması ve uygulanması konusunda çalışmalar yapmıştır. Lider yönetici geliştirme projelerini tasarımlamıştır. TüvTürk Akademi de yürütmüş olduğu 5 Modüllü lider yönetici geliştirme projesinde Modüllerin geliştirilmesi ve bu modüllerin aktarımında sorumluluk almış ve etkinlik yapmıştır. Modüller; bireyin kendisine liderlik, işine liderlik, etrafındakilere liderlik, şirketine liderlik ve topluma liderlik konusunda 15 günlük bir program geliştirmiştir. Bu programlara 300 kişi katılmıştır. Diğer taraftan ülkemizin önemli giyim perakendeci şirketi LCW firması Akademisinin Liderlik ve Yöneticilik programlarının yapılanmasına danışmanlık yapmaktadır. Diğer taraftan Coca Cola, Daiken, Aras Kargo, Axa Sigorta başta olmak üzere bir çok şirkette Liderlik eğitimleri ve liderlik koçluğu yapmıştır. Her sene TEGEP tarafından düzenlenen ve en iyi Liderlik Eğitimi veren firma seçiminde 3 yıl jüri üyeliği yapmıştır. Çok sayıda firmanın liderlik programı incelenmiştir.

Kosova’da, Senegal’de ve Kuveyt’te yürütülen özel bir projelerde öğrencilere; Liderlik, yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilik eğitimleri vermektedir.

Son iki sene içinde Ankara da EUAS Kurumunda İşgücü Geliştirme Müdürü olarak görev alarak da, Nükleer Enerji konusunda Türk Mühendislerinin üniversitelerden seçilerek Çin’e Yüksek Lisans programına yollanması, kurum çalışanlarının teknik becerisini geliştirici kariyer programlarının hazırlanmasından sorumlu olmuştur. Diğer taraftan Darphane ve Damga Matbaası Kurumunun Sıfır Atık projesi Stratejik Planının hazırlanmasında durum tespit raporu hazırlamıştır. İMEAK Denizi Ticaret Odası destekli yapılan bir ilk proje ile Türkiye’nin Denizcilik Envanteri çıkarılmıştır. Diğer taraftan Şehirlerin ve OSB’lerin 2046 ya hazırlanmasını sağlayan öngörü raporları da mevcuttur.

Meslek ve Kariyer Yolu seçimi konusunda şirketi bünyesinde; Liseli ve Üniversite öğrencilerine ve ailelerine dönük geleceğin meslekleri ve kariyerleri alanında kendi firmasında bir Kariyer Ar-Ge merkezini yönetmektedir. Çok sayıda öğrenciye ve ailesine mentorluk yapmış ve yapmaktadır. Geliştirdiği envanterlerle kişilerin gerçek potansiyellerinin bulunmasına destek olmaktadır. Ailelerin çocukları ile birlikte geleceğe daha umutlu bakabilmeleri, gençlerin geleceklerini tasarımlaması için ilham verici mentorluk, koçluk ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. Özellikle gençlerin dünyada aranan bir birey olmasına dönük koçluk hizmetleri sunmaktadır.

Ve nihayet basıma hazır kitapları: “TRIZ: Hızlı Problem Çözme Tekniği” ve Liseli “Anne Babalar İçin Kariyer Kılavuzu” yakında piyasada olacaktır.

Ödeme Bilgileri

Ödeme Yöntemi

EFT / Havale veya Online Kredi kartı ile ödeme

Hesap ( Alıcı ) Adı

İbn Haldun Üniversitesi

Banka Adı

Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.

Şube Adı  Hesap No

İkitelli Şubesi (Şube Kodu 29) / 94341690-7

IBAN

TR46 0020 5000 0943 4169 0000 07

Açıklama

Açıklama alanına mutlaka ad, soyad ve “Eğitimin Adı” ibaresi yazılmalıdır.

Eğitim Koordinatörlüğü

İHSEM - İbn Haldun Üniversitesi Sürekli Eğitim ve Araştırma Merkezi

Açık Adres: Bakırköy Taş Mektep (İtalyan Köşkü) Kampüsü

Yeni Mahalle Mektep Arkası Sokak İlköğretim No: 40/888 Bakırköy / İstanbul

Telefon: (212) 692 02 34

sem@ihu.edu.tr