Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Politika Yapıcılar İçin Yaratıcı Düşünmenin Önemi ve Kullanım Alanları

Politika Yapıcılar İçin Yaratıcı Düşünmenin Önemi ve Kullanım Alanları
Bu eğitim programı, politika yapıcıların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi ve siyasette inovatif ve etkili çözümler üretmeyi hedefler.

Başvuru İçin Tıklayınız

Politika Yapıcılar İçin Yaratıcı Düşünmenin Önemi ve Kullanım Alanları

Online İnteraktif Eğitim


Kesin Kayıt

Kesin kayıt işlemi ödeme işlemi tamamlandıktan sonra gerçekleştirilmiş olacaktır.

Ödeme yapılmaması durumunda katılımcılara eğitime kayıtlı sayılmamaktadır.

Eğitimin Hedefi

Bu eğitim programı, politika yapıcıların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi ve siyasette inovatif çözümler üretmeyi hedefler. Katılımcılar, politik sorunlarını yaratıcı bir şekilde analiz etme, yeni politika fikirleri ve stratejiler geliştirme, yaratıcı iletişim ve halkla ilişkiler yöntemlerini kullanma ve politikaların prototiplendirme ve test etme becerilerini geliştirirler.,

Eğitim sürecinde örnekler, grup çalışmalar ve tartışmalar kullanılarak etkileşimli bir öğrenme deneyimi sağlanır. Double Diamond felsefesi de uygulamalı olarak kullanılarak katılımcıların yaratıcı düşünme sürecini adım adım keşfetmlerini sağlanır.

Hedef Kitle

Bu eğitimin hedef kitlesi, politika ve siyaset alanında çalışan ve politika yapım süreçlerine katkı sağlayan çeşitli profildeki katılımcılardan oluşmaktadır. Özellikle aşağıdaki gruplar, bu eğitime katılmak için uygun olabilir. 

  1. Politikacılar: Belediye başkanları, milletvekilleri, bakanlar, politik parti liderleri ve diğer siyasi görevliler, politika yapımında etkin rol oynayan kişilerdir. Bu eğitim, politikacıların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine ve politika alanında inovatif çözümler üretmelerine yardımcı olabilir. 
  2. Siyasi Danışmanlar ve Stratejistler: Siyasi kampanyaları yöneten, strateji oluşturan ve politikacılara danışmanlık sağlayan profesyoneller bu eğitime katılabilir. Yaratıcı düşünme teknikleri ve Double Diamond felsefesi, siyasi danışmanlar ve stratejistlerin politik kampanyalarda daha etkili ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmesine yardımcı olabilir. 
  3. Kamu Yöneticileri ve Bürokratlar: Kamu sektöründe çalışan yöneticiler, bürokratlar ve kamu görevlileri de bu eğitime katılabilir. Politika yapım süreçlerinde yaratıcı çözümler üretmek, kamu hizmetlerinin daha etkin ve verimli olmasına katkı sağlayabilir.
  4. Sivil Toplum Kuruluşları ve Aktivistler: Sivil toplum kuruluşları ve aktivistler, politika ve siyaset alanında değişim ve gelişim için çalışan önemli paydaşlardır. Bu eğitim, sivil toplum kuruluşları ve aktivistlerin politika değişiklikleri için yaratıcı ve etkili stratejiler geliştirmelerine destek verebilir.
  5. Akademisyenler ve Araştırmacılar: Siyaset bilimi, politika araştırmaları ve sosyal bilimler alanında çalışan akademisyenler ve araştırmacılar da bu eğitimden faydalanabilir. Yaratıcı düşünme tekniklerinin politika alanındaki potansiyel kullanımını anlamak ve uygulamak, akademik çalışmalara katkı sağlayabilir.

Bu eğitim, katılımcıların farklı perspektifler ve deneyimlerle bir araya gelerek birbirlerinden öğrenmelerine ve işbirliği yapmaklarına olanak tanıyan bir platform olmalıdır. Hedef kitlenin çeşitliliği, farklı bakış açıklarını içeren ve zengin bir eğitim deneyimi sunabilir. Bu sayede politika ve siyasette yaratıcı düşünmenin önemini vurgulamak ve katılımcılara pratik uygulamalarla destek olmak amaçlanır.

Eğitim Müfredatı

  Gün 1: 

SEANS 1: Yaratıcı Düşünmenin Politikadaki Önemi

-      Yaratıcı düşüncenin politikacılar için neden önemli olduğu

-      Geleneksel düşünce kalıplarının sınırlarını aşmak ve inovatif politika yaklaşımları geliştirmenin faydaları

-      Yaratıcı düşünme ve politikacıların liderlik becerileri arasındaki bağlantılar

 

SEANS 2: Double Diamond Felsefesi ve Politik Sorunların Yaratıcı Analizi

-      Double Diamond felsefesinin temelleri ve politikada uygulanabilirliği

-      Politikacıların karşılaştığı sorunların yaratıcı bir şekilde analiz edilmesi

-      Sorunların farklı açılardan ele alınması ve kök nedenlerin tespiti için yaratıcı düşünme teknikleri

 

SEANS 3: Beyin Fırtınası ve İdeaların Geliştirilmesi

-      Beyin fırtınası yöntemi ve politika fikirlerinin üretilmesi

-      Yaratıcı fikirlerin nasıl filtrelenip değerlendirileceği

-      Politikacıların politika fikirlerini ilgi çekici ve etkili bir şekilde sunması

 

SEANS 4: İdeal Sonuç Analizi ve Yaratıcı Politika Stratejileri

-      İdeal sonuç analizi yönteminin politika yapımında kullanımı

-      Politik stratejilerin yaratıcı düşünceyle geliştirilmesi ve uygulanması

-      Politika ve kampanya stratejilerinde Double Diamond felsefesinin entegrasyonu

 

Gün 2:

SEANS 1: Kampanya İletişimi ve Halkla İlişkilerde Yaratıcılık

-      Politik kampanyalarda yaratıcı iletişim ve halkla ilişkiler stratejileri

-      Yaratıcı mesajlar ve iletişim teknikleriyle seçmenlerin etkileşimi ve katılımı

-      Double Diamond felsefesinin politika kampanyalarındaki rolü

 

SEANS 2: Prototip Geliştirme ve Test Etme

-      Politik fikirlerin ve projelerin prototiplendirilmesi ve test edilmesi

-      Geri bildirim ve deneyimlerin değerlendirilmesiyle politikaların iyileştirilmesi

-      Hızlı ve etkili çözümler üretme sürecinde prototiplemeye odaklanma

 

SEANS 3: Uygulama ve Geri Bildirim

-      Katılımcıların siyasi sorunlar üzerinde yaratıcı düşünme tekniklerini uygulama çalışmaları

-      Grup çalışmaları ve tartışmalar: Yaratıcı düşünme tekniklerinin politika ve siyasette potansiyel uygulamaları üzerine

-      İnceleme oturumu: Katılımcıların çalışmalarının geri bildirimi ve değerlendirilmesi

 

SEANS 4: Uygulama ve İleriye Dönük Stratejiler

-      Katılımcıların siyasi problemlere TRIZ yaklaşımını uygulama çalışmaları

-      Grup çalışmaları ve tartışmalar: TRIZ'in politika ve siyasette potansiyel kullanım alanları üzerine

-  İnceleme oturumu: Katılımcıların çalışmalarının geri bildirimi ve değerlendirilmesi

Eğitim Yöntemi:

Eğitim online interaktif eğitim olarak zoom üzerinden gerçekleştirilecektir.

Eğitimlerimizde kesinlikle kayıt alınmamaktadır ve katılımcılarla paylaşılmamaktadır.

Sertifika:

Eğitimlerde %80 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır. Devam zorunluluğunu yerine getiren katılımcılara İbn Haldun Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından Sertifika verilecektir.

Kontenjan:

Toplam kontenjan 20 kişi olup, ilk ödeme yapan 20 katılımcı eğitime dahil edilir. Kontenjanın dolması durumunda bir sonraki programa kayıt gerçekleştirilir. Yeterli katılımcı sayısına ulaşılmadığı takdirde eğitimi erteleme yahut iptal hakkı saklıdır.

Eğitim Ücreti: 2.200 TL

Eğitim Süresi12 Saat 

Eğitmen: 

Prof. Dr. C. Ruhi KAYKAYOĞLU

Bireysel ve kurumsal; kariyer yönetimi, lider yönetici geliştirmek, teknik yaratıcılık (teknik kreativite), inovasyon ve Ar-Ge yönetim süreçlerini geliştirici eğitimler, problem çözme teknikleri (TRIZ, FMEA, 6 Sigma, 8D ve Shanin gibi), sıfır atık projeleri, stratejik planlama, aile şirketlerinde kurumsallaşma projeleri, eğitimleri ve danışmanlıkları, geleceği öngören firma arama konferansları ve kurumlar kurmak ve geliştirme (Ar-Ge merkezleri, Şirket Akademileri ve Üniversiteler) projeleri ile bilinen Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu, 1974 te ABD de, Blue Mound High Scholl, Illinois, U.S.A.’den Lise Diplomasını (AFS öğrencisi), Boğaziçi Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümünden, 1978 te Lisans, 1980 Yüksek Lisans, ve ABD, Lehigh University, Makina Mühendisliği Bölümünden de ,Doktora derecesini, 1984 te almıştır. 20 yıla yakın Akademik Kariyerinde 1987 de Doçent ve 1993 yılında da Prof. derecesini almıştır. Farklı Üniversitelerde; Anabilim Dalı Başkanlığı, Bölüm Başkanlığı, Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Dekanlık, Rektör Yardımcılığı ve Kurucu Rektörlük görevlerinde ve rollerinde bulunmuştur. Çok sayıda Doktora, Master Tezi ve Bitirme Ödevi yönetmiştir. 140’ı aşkın Bilimsel Eseri mevcuttur. Amerikan Hava Kuvvetleri destekli; Savaş Uçaklarında Harici Yük aerodinamiği üzerine 5 yıl bir de araştırma Projesi yönetmiştir. NATO projesi kapsamında. Imperila College ile birlikte CFD çalışmalarında bulunmuştur.

2004’de Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcılığı ve Mühendislik Fakültesi Dekanlığından ayrılarak kurduğu Aile İşletmesi ile kendi yetkinliklerine uygun proje danışmanlığı ve eğitimler veren bir şirketi hayata geçirmiştir. Halen bu şirketin Genel Müdürü’dür. Şirket; Ar-Ge ve Tasarım Merkezlerine dönük problem çözme eğitimleri, sürdürülebilirlik kapsamında inovasyon projeleri, tasarım merkezlerinin yapılandırılması, maliyet düşürme programlarının geliştirilmesi, şirket akademilerinin kurulması alanları öne çıkmaktadır.

Şirketi birçok Şirket Akademisinin başlatılmasına ışık tutmuştur. Bu akademilerden bazılarında; Kuruluş, Eğitim ve Danışmanlık çalışmalarında bulunmuş ve sistem geliştirmiştir. Örneğin; Unilever MGU Akademi, Siemens Akademi, Axa Oyak Akademi, Aras Akademi, Green Park Akademi ve Kavram Akademi oluşumlarına danışmanlığın yanı sıra, TüvTürk Akademi, Mercedes-Benz C Manager Akademi, Metro Akademi, Türkcell Akademi, Yapı Kredi Akademi, Ekol Lojistik Akademi, Mutlu Akü Akademi ve Deniz Akademi de eğitimler ve danışmanlıklar da yapmaktadır.

Birçok Yüksek Öğretim kurumunun yapılandırılması, eğitimleri ve danışmanlıklarında bulunmuştur. Sabancı Üniversitesi, Doğa ve Mühendislik Fakültesi kuruluş çalışmaları danışmanlığı, Bahçeşehir Üniversitesi, Kurucu Mühendislik Fakültesi Dekanı ve Rektör Yardımcısı, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu kuruluş çalışmaları danışmanlığı, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul Kavram Meslek Yüksekokulu kuruluş çalışmaları, İstanbul Okan Üniversitesi Danışmanlığı, İstanbul Özyeğin Üniversitesi Rektör Danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Diğer taraftan uluslararası düzeyde; Kazakistan Nur Sultan Nazarbayev Üniversitesi kurulum Danışmanlığı, Libya Tripoli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi gelişim Danışmanlığı, Kuzey Irak Soran Üniversitesi alt yapı danışmanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti European Leadership University oluşumlarında Danışman olarak görev almıştır. 2009 yılında Dünyanın en iyi üniversitesi içinde 25 tanesini ziyaret ederek Benchmark çalışmaları yapmıştır. Çok sayıda ABD üniversitesi ile temasları sürmektedir.

Ulusal ve Uluslararası Üniversitelerin Sürekli Eğitim merkezleri ile yakından işbirlikleri tesis etmiş ve 30 a yakın Sürekli Eğitim Merkezi ile koordinasyonlu projeler geliştirmiştir. Boğaziçi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (BÜYEM) danışman ve eğitimcisidir. Ayrıca Üniversite TTO ları (Sabancı, Namık Kemal Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Fırat Üniversitesi gibi) ile programlar ve ortaklıklar geliştirmektedir. Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Diğer taraftan özel sektör araştırma merkezleri eğitimleri ve kurulum danışmanlıkları vermiştir (Çalışılan Ar-Ge merkezleri: Arçelik, Arıkan, Tırsan AKrdan, Mercedes, BEKO, Eczacıbaşı, TOFAŞ, VİKO, Organik Kimya, Akdeniz Kimya, Coşkunöz, TOFAŞ, Ford, Koç Sistem, Bıçakcılar, Serkon, Otokar, Kuveyt Türk, Aselsan, Evyap, Olgun Çelik, Secant, F.I.T. ve diğerleri).

MESS ve ISO kuruluşları ile; Ar-Ge, İnovasyon, TRIZ ve Endüstri 4.0 alanlarında son 25 yıldır eğitimler yapmaktadır. ARGEMİP Ar-Ge Ve Tasarım Merkezleri platformunda Ar-Ge, İnovasyon, Ar-Ge de Hikayeleştirme, Ar-Ge de Dijitalleşme ve TRIZ eğitimleri vermektedir. AI destekli Ar-Ge Çalışmaları gerçekleştirmektedir. Ayrıca TÜBİTAK Ar-Ge ve İnovasyon Mentorudur.

2004 yılında kurduğu aile şirketi, Kaykayoğlu Innovation Group’ta, Prof. Dr. Kaykayoğlu firmalarda kurumsal ve bireysel gelişim projelerinde yer almaktadır. Firmaların İnsan Kaynakları birimleri ile yetkinlik bazlı eğitim içeriği geliştirmek, yöneticilik ve liderlik programları geliştirme projeleri ve öğrenme etkinliği için metodolojiler geliştirme konusunda çalışmaktadır. Prof. Dr. Kaykayoğlu; Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma, Şirketlerde İnovasyon Kültürü Kurma ve Ekipleri Kurma ve Yaratıcılık, Teknoloji ve Ar-Ge Yönetimi, Liderlik Geliştirme, Yönetici Becerileri Geliştirme, Gelecek Senaryoları, Geleceğin İş Modelleri, TRIZ (Hızlı Problem Çözme Tekniği), Pazarlama ve Satış Elemanlarına Yaratıcı Davranış Geliştirme gibi eğitimler de sunmaktadır.

Prof. Kaykayoglu çok sayıda işletmede Liderlik programlarının başlatılması ve uygulanması konusunda çalışmalar yapmıştır. Lider yönetici geliştirme projelerini tasarımlamıştır. TüvTürk Akademi de yürütmüş olduğu 5 Modüllü lider yönetici geliştirme projesinde Modüllerin geliştirilmesi ve bu modüllerin aktarımında sorumluluk almış ve etkinlik yapmıştır. Modüller; bireyin kendisine liderlik, işine liderlik, etrafındakilere liderlik, şirketine liderlik ve topluma liderlik konusunda 15 günlük bir program geliştirmiştir. Bu programlara 300 kişi katılmıştır. Diğer taraftan ülkemizin önemli giyim perakendeci şirketi LCW firması Akademisinin Liderlik ve Yöneticilik programlarının yapılanmasına danışmanlık yapmaktadır. Diğer taraftan Coca Cola, Daiken, Aras Kargo, Axa Sigorta başta olmak üzere bir çok şirkette Liderlik eğitimleri ve liderlik koçluğu yapmıştır. Her sene TEGEP tarafından düzenlenen ve en iyi Liderlik Eğitimi veren firma seçiminde 3 yıl jüri üyeliği yapmıştır. Çok sayıda firmanın liderlik programı incelenmiştir.

Kosova’da, Senegal’de ve Kuveyt’te yürütülen özel bir projelerde öğrencilere; Liderlik, yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilik eğitimleri vermektedir.

Son iki sene içinde Ankara da EUAS Kurumunda İşgücü Geliştirme Müdürü olarak görev alarak da, Nükleer Enerji konusunda Türk Mühendislerinin üniversitelerden seçilerek Çin’e Yüksek Lisans programına yollanması, kurum çalışanlarının teknik becerisini geliştirici kariyer programlarının hazırlanmasından sorumlu olmuştur. Diğer taraftan Darphane ve Damga Matbaası Kurumunun Sıfır Atık projesi Stratejik Planının hazırlanmasında durum tespit raporu hazırlamıştır. İMEAK Denizi Ticaret Odası destekli yapılan bir ilk proje ile Türkiye’nin Denizcilik Envanteri çıkarılmıştır. Diğer taraftan Şehirlerin ve OSB’lerin 2046 ya hazırlanmasını sağlayan öngörü raporları da mevcuttur.

Meslek ve Kariyer Yolu seçimi konusunda şirketi bünyesinde; Liseli ve Üniversite öğrencilerine ve ailelerine dönük geleceğin meslekleri ve kariyerleri alanında kendi firmasında bir Kariyer Ar-Ge merkezini yönetmektedir. Çok sayıda öğrenciye ve ailesine mentorluk yapmış ve yapmaktadır. Geliştirdiği envanterlerle kişilerin gerçek potansiyellerinin bulunmasına destek olmaktadır. Ailelerin çocukları ile birlikte geleceğe daha umutlu bakabilmeleri, gençlerin geleceklerini tasarımlaması için ilham verici mentorluk, koçluk ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. Özellikle gençlerin dünyada aranan bir birey olmasına dönük koçluk hizmetleri sunmaktadır.

Ve nihayet basıma hazır kitapları: “TRIZ: Hızlı Problem Çözme Tekniği” ve Liseli “Anne Babalar İçin Kariyer Kılavuzu” yakında piyasada olacaktır.

Y. Bora KAYKAYOĞLU

Y. Bora Kaykayoğlu, bir 3B modelleme tasarımcısıdır ve konsept kreatif işlerin projelendirilmesi ve geliştirilmesinde profesyonel bir geçmişe sahiptir. Teknik Yaratıcı Düşünme ve fikir oluşturma eğitimleri, danışmanlığı ve, insan-odaklı ürün/servis geliştirme fasilitasyonları vermektedir. Eğitim hayatına 1999-2004 yılları arasında Bahçeşehir Koleji'nde başlamış ve 2003-2004 yılında Pakview High School GA, ABD'de Junior AFS öğrenci değişimi programına katılmıştır. 2005-2008 yılları arasında Kent State Üniversitesi, OH, ABD'de Tasarım ve Animasyon Teknolojisi alanında eğitimini tamamlamıştır., Türkiye’ye döndükten sonra 2008-2012 yılları arasında İstanbul Aydın Üniversitesi'nde Görsel İletişim Tasarımı, İstanbul, Türkiye alanında da lisans eğitimini tamamlamıştır. Ayrıca 2010-2011 yıllarında Portekiz'deki Escola Superior de Artes e Design Caldas da Rainha'da Güzel Sanatlar / Grafik Tasarım alanında eğitim görmüştür. Şu anda İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nde öğrencidir.

Kaykayoğlu, 2012 yılında Portekiz'de düzenlenen TRIZ konferansında "TRIZ Principals in Graphic Design" başlıklı makalesini paylaşmıştır. 2019 Nisan ayında Bakü, Azerbaycan'da düzenlenen 2019 TRIZ Konferansı'nda "TRIZMANIA" adlı oyunlaştırma projesini tanıtmıştır.

Uluslararası ve yerel yükseköğretim kurumlarının yapılandırılması ve iletişim stratejilerinin planlanması konularında hizmetlerde bulunmuştur. İstanbul Aydın Üniversitesi, Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu, Okan Üniversitesi ve Kavram Meslek Yüksekokulu gibi çeşitli eğitim kurumlarına tanıtım ve iletişim stratejileri alanlarında destek vermiştir. Yaptığı çalışmalar sayesinde İstanbul Aydın Üniversitesi'nin "2009-2011 yılları arasında En Çok Öğrenciye Sahip Vakıf Üniversitesi" haline gelmesine katkıda bulunmuştur. 2011 yılında Kazakistan'ın Astana Y. Bora Kaykayoğlu Özgeçmiş 2023 şehrinde Nursultan Nazarbayev Üniversitesi'nin kurulum fazındaki iletişim ve markalaşma süreçlerini ekibiyle birlikte yönetmiştir.

Şirket akademileri de hizmet verdiği alanlardan biridir. 2010 yılından bu yana Aras Kargo Akademi, Unilever MGU Akademi, Ziylan Akademi, Ekol Lojistik Akademisi, TÜVTÜRK Akademi Turkcell Akademi ve Ekol Lojistik Akademi gibi kurumlarda yaratıcı düşünmek odaklı danışmanlık ve eğitmen hizmetleri sunmaktadır.

Y. Bora Kaykayoğlu, şirketlerde Yaratıcı Çalışan Kültürü ve Ekibi Oluşturma, Y ve Z jenerasyonu girişimcilerine yönelik yaratıcı ürün/servis fikirleri geliştirme süreçlerini desteklemektedir.

Kaykayoğlu, firmaların Ar-Ge merkezlerinde, tasarım departmanlarında ve ilgili birimlerde ekiplerin 21. yüzyıl dinamikleri doğrultusunda ürün/servis geliştirme kabiliyetlerini güçlendirmek için hizmetler sunmaktadır. Ekiplerin teknik yaratıcı düşünme, kritik düşünme ve ürün tasarım süreçlerini kolaylaştırmaktadır.

Kaykayoğlu, 2023 başından beri yoğun bir şekilde dünyanın gündeminde olan yapay zeka araçları konusunda profesyonellere önemli katkılar sağlamaktadır. Bu hizmetler sayesinde, profesyoneller doğal dil işleme ve yapay zeka araçlarını etkin bir şekilde kullanma becerilerini güçlendirerek, yapay zeka araçlarını günlük iş süreçlerinde etkili bir şekilde kullanma ve verimliliği artırma fırsatına sahip olmaktadır.

Y. Bora Kaykayoğlu, 2019 itibariyle TRIZMANIA, STORYISTIC VE SOLVE TO FIX adlı üç oyun tasarlamış ve yaratıcı düşünme eğitimlerinde ve firmalarda bu araçları kullanmaktadır. Türkiye'deki "Yaratıcı Çalışan Sınıfı"na hitap etmeyi amaçlayan Kaykayoglu YouTube kanalını da yönetmektedir.

2023 son çeyreğinde yayınlanması planlanan "İş Hayatında Yaratıcı Düşünmek" adlı kitabıyla sektöre katkıda bulunmayı hedeflemektedir.

Ödeme Bilgileri

Ödeme Yöntemi

EFT / Havale veya Online Kredi kartı ile ödeme

Hesap ( Alıcı ) Adı

İbn Haldun Üniversitesi

Banka Adı

Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.

Şube Adı  Hesap No

İkitelli Şubesi (Şube Kodu 29) / 94341690-7

IBAN

TR46 0020 5000 0943 4169 0000 07

Açıklama

Açıklama alanına mutlaka ad, soyad ve “Eğitimin Adı” ibaresi yazılmalıdır.

Eğitim Koordinatörlüğü

İHSEM - İbn Haldun Üniversitesi Sürekli Eğitim ve Araştırma Merkezi

Açık Adres: Bakırköy Taş Mektep (İtalyan Köşkü) Kampüsü

Yeni Mahalle Mektep Arkası Sokak İlköğretim No: 40/888 Bakırköy / İstanbul

Telefon: (212) 692 02 34

sem@ihu.edu.tr