Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Çocuklarla Felsefe Eğitimi

Çocuklarla Felsefe Eğitimi

Başvuru İçin Tıklayınız 

ÇOCUKLARLA FELSEFE EĞİTİMİ

EĞİTİM TAKVİMİ 

Tarih

Gün

5-6 Yaş

7-8 Yaş

Saat

Saat

13.12.2025

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

20.12.2025

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

27.12.2025

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

03.01.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

10.01.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

17.01.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

24.01.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

31.01.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

07.02.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

14.02.2026

Cumartesi

10:00-11:00

11:30-12:30

Toplam 10 oturum ve oturumlar 1 saat olarak düzenlenecektir.

Eğitim Ücreti: 9.000 TL

KESİN KAYIT

Kesin kayıt işlemi ödeme yapıldıktan sonra gerçekleştirilmiş olacaktır. Ödeme yapılmaması durumunda katılımcılar eğitime kayıtlı sayılmamaktadır.

İADE AÇIKLAMASI

Kontenjanımız sınırlı olduğundan, ödemesini gerçekleştirerek kesin kayıt yapan kursiyerlerimizin acil durumlar dışında iade talepleri karşılanamayacaktır.

KONTENJAN HAKKINDA

Kontenjan her grup için 18 kişidir.

EĞİTİMİN AMACI

Çocuklarla felsefe atölyelerine başlamak için en ideal yaş dönemi 5-6 yaştır çünkü erken yaşta kazandırılan doğru düşünme becerilerinin, çocuğun ileriki akademik ve sosyal yaşamında kalıcı ve olumlu etkiler oluşturacağı düşünülmektedir. Eğitimin her kademesinde yaygın olarak gözlemlenen ezberleme, bilişsel hiyerarşide düşünmenin en alt düzeylerinden biri olarak değerlendirilmektedir. Buna karşın, kavram oluşturma, yargıda bulunma, fikir üretme, akıl yürütme, karşılaştırma ve çözüm üretme gibi üst düzey zihinsel beceriler, eğitimin temel hedefleri arasında yer almaktadır. P4C yaklaşımı; içeriği, kavramları, pedagojisi ve metodolojisiyle tam da bu noktada devreye girerek, çocuklara özenli, eleştirel, yaratıcı ve iş birliğine dayalı düşünme, düşüncelerini gerekçelendirme, akıl yürütme, eleştirel düşünme, tartışma ve doğru sorular sorma becerilerini felsefi diyalog yoluyla kazanmalarına olanak sunar (Lipman, 2003). Bu yaşlarda atılan sağlam temeller, ileride odaklanabilen, düşünebilen, düşündüğünü doğru bir şekilde ifade edebilen, sorgulayan, araştıran ve gelişen bireylerin yetişmesine olanak sağlar. Özellikle dijital çağın hızlı akışı göz önüne alındığında, çocukları bu akıştan koruyarak odaklanma ve derin düşünme becerilerini desteklemek büyük önem taşır. Özetle P4C, zihnin düşünmeye eğitilmesine fırsat oluşturur. Çocukları yeteneklerini keşfetmeleri için spor ve sanat etkinliklerine yönlendirdiğimiz gibi, düşünme becerilerini geliştirmek için de P4C atölyelerine yönlendirmelidir.

Amaç:

  • Çocukların merak etme, soru sorma, öğrenme ve sorgulama gibi doğal öğrenme hallerini korumak ve geliştirmek.
  • Aktif dinleme becerisini geliştirmek,
  • Düşündüğünü doğru şekilde ifade etmesini sağlayarak dili etkili kullanma becerisini geliştirmek,
  • Karşıt fikirlere saygılı olma becerisinin gelişimine destek olmak,
  • Dijital çağın hızlı akışından çocukları koruyarak, odaklanma ve derin düşünme becerilerini desteklemek.
  • Erken yaşta düşünme ve iletişim becerilerini temel düzeyde kazandırmak.
  • Değerleri anlamlandırma becerisini geliştirmek (çocuğun sadece iyi-kötü, doğru-yanlış gibi kuralları ezberlemesi değil; değerleri sorgulaması, farklı bakış açılarını görmesi, kendi deneyimi ve düşüncesiyle ilişkilendirerek anlamlandırmasıdır kıymetli olan)

EĞİTİM İÇERİĞİ

Kolaylaştırıcı, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak felsefi düşünceyi teşvik eden ilgi çekici ve felsefi arka plana sahip uyaranlar arasından uygun olanı seçer. Çember düzeninde kurallar hatırlatıldıktan sonra uyaranı paylaşarak soruşturmayı başlatır. Sorular açık uçlu ve çoklu düşünceye alan tanıyacak şekilde yöneltilir. Uygulama, değerlendirme ile sonlandırılır; süreç boyunca hangi soruların sorulduğu, hangi kavramların tartışıldığı ve çocukların hangi görüşleri dile getirdiği — çocukların isimleri belirtilmeden — kolaylaştırıcı tarafından özetlenir. Bu bağlamda, arka planında felsefi bir sorun veya çatışma barındıran nitelikli çocuk kitapları P4C uygulamalarında uyaran olarak sıklıkla tercih edilir. Bununla birlikte, sanat eserleri, fotoğraflar, fıkralar, kısa videolar ve animasyon filmleri de uyaran olarak kullanılabilir.

Buradan hareketle çocukların gelişimlerine ve yaşlarına uygun olacak şekilde 10 hafta boyunca 10 farklı uyaran kullanılacaktır.

HEDEF KİTLE

Program 2 farklı grup için hazırlanmıştır. Okul Öncesi Grubu 5 ve 6 yaş çocuklar için, İlköğretim 1 ve 2. Sınıflar; 7 ve 8 yaş çocuklar için planlanmıştır.

5-6 yaş ve 7-8 yaş aralığındaki tüm çocuklar katılabilir. Her yaşta çocukların bilişsel, dil ve sosyal gelişimi birbirinden farklıdır, gelişimleri ve yaşları yakın olan çocuklar yukarıdaki amaçlara daha rahat, keyifli ve verimli bir şekilde ulaşabilir

YÜZ YÜZE EĞİTİM VE DEVAM 

Eğitim yüz yüze gerçekleştirilecektir. P4C soruşturma çemberi çocukların yaşıtlarıyla birlikte düşündüğü ve farklı bakış açılarını paylaştığı, düşünmenin birlikte öğrenilip geliştirildiği bir etkileşim alanı olarak tasarlanmaktadır. Bu ortamda lider de ‘daha bilgili bir paydaş’ olarak çocukların düşünme süreçlerine rehberlik eder. P4C atölyelerine düzenli olarak katılım sağlayan çocuklar süreçten daha fazla verim alırlar ve P4C’nin hedeflenen kazanımlarına daha kolay ulaşırlar.

EĞİTİMİN PLATFORMU

Eğitim Başakşehir kampüsünde gerçekleştirilecektir. Işığı yeterli, katılımcıların çember şeklinde oturup birbirleriyle göz teması kuracak şekilde düzenlenmiş bir eğitim ortamına ihtiyaç duyulmaktadır. Çocukların birbirlerini rahatça görebilmesi ve duyabilmesi için P4C uygulamaları çember düzeninde ve dışarıdan yalıtılmış bir ortamda gerçekleştirilmesi kritik öneme sahiptir. 

SERTİFİKA

Katılımcılara katıldıkları eğitim ile ilgili materyalin beraberinde eğitim sonunda eğitimi başarı ile tamamladıklarına dair katılım belgesi verilecektir.

 EĞİTMEN: Dr. Öğr. Üyesi Burcu Güngör